Header
 
Login
 

Privatsphäre-Einstellungen

Wir verwenden Cookies auf unserer Website. Einige von ihnen sind unerlässlich, während andere uns helfen, diese Website und Ihre Erfahrungen zu verbessern.

Notwendig Statistik Marketing
Auswahl bestätigen
Weitere Einstellungen

Hier finden Sie eine Übersicht aller verwendeten Cookies. Sie können ganzen Kategorien Ihre Zustimmung geben oder weitere Informationen anzeigen und bestimmte Cookies auswählen.

Alle auswählen
Auswahl bestätigen
Notwendig Cookies
Wesentliche Cookies ermöglichen grundlegende Funktionen und sind für die ordnungsgemäße Funktion der Website erforderlich.
Statistik Cookies
Statistik-Cookies sammeln anonym Informationen. Diese Informationen helfen uns zu verstehen, wie unsere Besucher unsere Website nutzen.
Marketing Cookies
Marketing-Cookies werden von Werbekunden oder Publishern von Drittanbietern verwendet, um personalisierte Anzeigen zu schalten. Sie tun dies, indem sie Besucher über Websites hinweg verfolgen
Zurück
    Merken
    Figure 1: 7 ingredients to scale digital successfully and capture the full value (All figures provided by McKinsey).

    Becoming both a pharma and a tech company

    How to drive value in biopharma by scaling digital capabilities

    GMP / GLP / GCP

    7 ingredients to the secret sauce
    Building the value-back roadmap
    Flexible target IT architecture
    Data strategy as a top priority
    Developing protocols for reusability
    Top management-led and globally orchestrated
    Building capabilities beyond data scientists
    Eco-system of partners
    Becoming a Tech player
    Ulf Schrader · McKinsey, Hamburg
    Ulf Schrader
    is a Senior Partner at McKinsey & Company in Hamburg. He joined McKinsey in 1999 and is leading McKinseys Pharma Operations practice globally and the manufacturing and supply chain practice globally across industries. The focus of his work is on Operations Strategy, Performance Transformations, Organizational Development, and Industry 4.0. He serves Biotech, Pharma, Generics as well as Consumer Health clients on all continents. He holds a Master’s in Chemical Engineering from the Technical University of Berlin, a Master’s in Management from EM Lyon, and a Master’s of Arts (History) from the
    (...)