Header
 
Login
 

Privatsphäre-Einstellungen

Wir verwenden Cookies auf unserer Website. Einige von ihnen sind unerlässlich, während andere uns helfen, diese Website und Ihre Erfahrungen zu verbessern.

Notwendig Statistik Marketing
Auswahl bestätigen
Weitere Einstellungen

Hier finden Sie eine Übersicht aller verwendeten Cookies. Sie können ganzen Kategorien Ihre Zustimmung geben oder weitere Informationen anzeigen und bestimmte Cookies auswählen.

Alle auswählen
Auswahl bestätigen
Notwendig Cookies
Wesentliche Cookies ermöglichen grundlegende Funktionen und sind für die ordnungsgemäße Funktion der Website erforderlich.
Statistik Cookies
Statistik-Cookies sammeln anonym Informationen. Diese Informationen helfen uns zu verstehen, wie unsere Besucher unsere Website nutzen.
Marketing Cookies
Marketing-Cookies werden von Werbekunden oder Publishern von Drittanbietern verwendet, um personalisierte Anzeigen zu schalten. Sie tun dies, indem sie Besucher über Websites hinweg verfolgen
Zurück

    “Japan Quality” in Pharmaceutical Technical Operations

    Part II: Building a blueprint for better performance in the Japanese market

    Hirokazu Sugiyama, Lars Sukowski, Rainer Schmidt

    F. Hoffmann-La Roche Ltd., Pharma Technical Operations Biologics, Sterile Drug Product Manufacturing Kaiseraugst, Switzerland

    Corresponding author: Hirokazu Sugiyama, PhD, F. Hoffmann-La Roche Ltd., Grenzacherstrasse 124, 4070 Basel (Switzerland), e-mail: hirokazu.sugiyama@roche.com

    Part II of this paper presents a blueprint of how Western pharmaceutical companies can improve their performance in the Japanese market. It begins by discussing the three pillars of this strategy: product customization, continuous process improvement, and awareness-raising in communication. Then the focus is narrowed onto drug product manufacturing, with particular reference to continuous improvement activities initiated at the new Roche Parenterals production facility in Kaiseraugst, Switzerland. It is concluded that by investing in the changes required to achieve “Japan Quality”, Western manufacturers will not only boost their sales within Japan, but also enhance the quality of their overall production processes. “Japan Quality” is a challenge to be welcomed rather than feared. Striving to meet its requirements makes sense – globally as well as regionally.

    Key words Cosmetic defects • Cultural difference • Kaizen • Lean Six Sigma • Operational Excellence • Parenterals • Pharmaceutical manufacturing




    © ECV- Editio Cantor Verlag (Germany) 2011

     

    pharmind 2011, Nr. 5, Seite 912